משלוח חינם בכל קניה מעל 250 ₪
קולאג' 5

מעבירות את זה הלאה

עוד לפני שיצאנו לדרך היה דבר אחד מאוד ברור – הרוח המובילה של העסק שלנו תהיה מאפשרת ומקדמת נתינה, בשפה שלנו “גם וגם”. הנטייה הראשונה שלנו להגיב לאמירה הזו היא – זה בלתי אפשרי. אי אפשר גם לבנות עסק רווחי וגם לתת אחוזים גבוהים מהרווח לקידום מטרה חברתית. אי אפשר לנהל קריירה וגם להיות עם נוכחות משמעותית כמו שהיינו רוצות בבית. אז זהו! שאנחנו כאן כדי לנסות ולהוכיח שזה אפשרי, כן בחיים כמו בחיים לכל בחירה יש מחירים אבל זה הופך את ה”אי אפשרי” ל”אפשרי” עם מחיר. מכאן כבר היה ברור שאפשר וצריך לצאת לדרך. טיול קצר ברחובות עכו הובילו את שרי סגל שלנו, ל”חנות עם משמעות” המופעלת על ידי עמותת כוונים בחנות חיכה סינר אחד בפינה שעליו היה כתוב בכתב ברייל ומשם ברגע אחד נולד הרעיון ל braillo.

אז איך בפועל מעבירים את זה הלאה?

המודל המסורתי של עסקים כולל חלוקה די ברורה בין נתינה ללא תמורה ובין רווחיות. חברות מסחריות פועלות במטרה להשיא רווחים לבעלי המניות בעוד שעמותות פועלות ללא כוונת רווח במטרה להגשים מטרות לא חומריות, לרוב מטרות ציבוריות תוך איסור ברור על חלוקת רווחים. כיוון שעמותות לא מייצרות רווחים, המימון לפעילותן מגיע מתרומות של גופים מוסדיים, חברות ואנשים פרטיים ומתבססות על טוב ליבם ורצונם החופשי. החלוקה הברורה הזו מיטשטשת בשנים האחרונות לאור מיזמים חדשניים אשר משלבים בין קנייה ומסחר יחד עם עשייה חברתית. מודל מוביל מהסוג הזה הוא של Toms – one for one, מותג נעלים המעביר זוג נעלים לילדים במצוקה בכל פעם שזוג נעלים נמכר. ב braillo – החלטנו ללכת על מודל עסקי שמקבע את הנתינה כבר מהרכישה הראשונה. היה לנו חשוב שנתינה תבוא לידי ביטוי כפונקציה של עצם הרכישה של הצרכן ולא כפונקציה של ממדי רווחיות החברה. כך תאורטית אנחנו לא נחכה להצלחה שלנו כדי לתת לאחר, אלא הדברים יהיו משולבים וקשורים בד בבד, כך שהלקוחות שלנו יכולים להשפיע בצורה ישירה על עזרה ותמיכה חברתית. תחשבו איזו תחושה נפלאה זו עבור לקוחותינו – הכיף שבלהתחדש ולהנות מפריטים מעוצבים שהנתינה היא כבר בילט אין בתוכה ושהיא ברורה ושקופה ומכבדת. היעד הוא להעביר עשרה אחוזים מההכנסות מכל מוצר לעמותת כוונים, כספים שיועברו במטרה לממן שעות הכשרה והדרכה לצעירים עם מוגבלות לניהול עצמאי בקהילה.

איך הגיבו לקוחות הראשונים לbraillo?

בשתי מילים? התרגשות גדולה! קיבלנו עשרות תגובות חמות ומחזקות, הן על הבשורה העיצובית והן על הרעיון והמודל העסקי והשילוב של קניה ועשייה חברתית. אנשים פרגנו, וחבר הביא חבר לקמפיין הגיוס שלנו. במאי האחרון השלמנו ב braillo סבב גיוס ראשון ב headstart בהצלחה רבה, עברנו את סכום היעד שנקבע על 100,000 ש”ח שנועד להניע את גלגלי הייצור ולגייס כסף להקמת חנות אינטרנטית למותג וכמובן, לטובת המטרה החברתית שלנו. עכשיו, עם חנות און ליין באוויר מלאה בפריטים מעוצבים ועשייה חברתית, כולנו יכולים לעצום עיניים, להרגיש, וגם להעביר את זה הלאה. אז למה אתם מחכים? כנסו לחנות ותעבירו את זה הלאה, באהבה!